Loftet

Loftet hadde en logo. Jeg tok denne, og en påbegynt rebranding, videre og ga de et designsystem. Dette gjorde det superenkelt å lage alt fra plakater til instagram-poster.

Utgangspunktet

Dette var starten på en redesign. Loftet ønsket å beholde sin eksisterende logo men gikk fo de nye freshere fargene.

Når dette ble tatt videre og tilpasse den mer runde logoen utviklet jeg et fleksibelt ikonsystem:

Taket (den delen som ser ut som en ^) viser at loftet faktisk er i bygnings loft.

Sirkelen representerer gründerne og sammen med taket er de på loftet.

Roterer man de blir det en trapp som kan vise veien til Loftet i 7. etasje.

Er du spesielt nysgjerig kan du lese hele designmanualen.

Systemet

Den magiske Illustratorfilen. Her er alt samlet:

  • Facebook coverfoto
  • Instagramposter
  • Infoskjerm til Westerdals
  • Infoskjerm til Høyskolen Kristiania
  • A3 plakat.

Taket er brukt som en skillelinje og som et symbol med gründerne.

Dette er også desverre før Figma eksisterte. Som betyr at det ikke er like fleksibelt og enkelt å buke som det jeg ville ha laget i dag.

Resultatet…

Loftet ser ut som Loftet samtidig som det er variasjon i kampanjemateriellet. Her er et utvalg av kampanjeflater. Enda flere finner du på Loftets Instagram.

PS: Jeg er ikke lenger student eller Loftet-medlem. Inkubatoren drives nå av andre talentfulle designere men noen av elementene brukes fortsatt.

Håper du har en fin dag!

For ordens skyld, denne siden bruker Google Analytics.